Akne Skar Tedavisi

Akne Skar Nedir?

Ergenlik çağına gelmiş bireylerde sıklıkla görülen akne sorunu hem erkek bireyler de hem de kadın bireylerde görülmektedir. İrili ufaklı olacak şekilde meydana gelen akneler, sadece ergenlik çağındaki bireylerde değil aynı zaman da yetişkin bireylerde de görülebilmektedir. Birçok kişide ergenliğe bağlı oluşsa da hormonal ya da geçirilen sağlık sorunu sonucunda yara izi kalabilir. Bu nedenle meydana gelen akneler iyileşme sürecinden sonra bireyin cildinde yara izi bırakabilmektedir. Kendiliğinden zaman içerisinde iyileşen akneler bireyin cildinde skar bırakmaz iken deri altında iltihap kalan ve iyileşirken dış etkenlere maruz kalması sonucu yara izi kalabilmektedir. Bireyler akne skarına maruz kalmış ise alanında uzman olan doktor ile görüşmeli yapılan tetkiklere göre akne skar tedavisi uygulanmalıdır.

Akne Skar Türleri

Bireylerde meydana gelen sivilcelenme sonucunda ağır iyileşme dönemi geçiriyor ise iyileşme sonrası bireyin cildinde yara izi meydana gelebilir. Bu durum göz önünde bulundurulduğu zaman birden fazla akne skarı türü olduğunu söylememiz mümkün olur. Akne skarı izlerini, derin akne skarı ve yüzeysel akne skarı olarak ikiye ayrılır Akne skarı türlerine bakacak olursak kısaca şunları söylememiz doğru olacaktır.
Derin Akne Skarı: Yüzeysel akne skarına göre cildin daha alt katmanında olup iyileşme sürecinden sonra bireyde derin çukur izleri bırakabilmektedir. Derin akne skarı da kendi içerisinde üç ayrı türe evrilmektedir.
Rolling Skar: Bireyin cildinde olup dalgalı bir görünüm oluşturur. Yaklaşık olarak 5mm derinliği olmasının yanı sıra çökme hali de olur.
İcepick Skar: Derinliği yaklaşık 2mm olup keskin bir görünüm bırakır. Zaman içerisinde skarın derinliği yağ dokularına kadar ilerleyebilmektedir.
Boxcar Skar: Yuvarlak bir görünüme sebep olarak çökmeye neden olmaktadır. Ayrıca keskin bir yapısı varken derinliği ise 0.5mm kadardır
Yüzeysel Akne Skarı: Bireyin cilt yüzeyine hasar vermesi sonucu meydana gelmektedir. Hafif bir çukur görünümüne sebep olurken cilde kırmızı bir renk verir.

Akne Skar Tedavisi

Akne skarının birçok tedavi yöntemi vardır. Bu yöntemler skarları gidermekte oldukça etkilidir. Her akne skarı türüne göre akne skar tedavi yöntemide farklılık göstermektedir. Akne skarı tedavilerine bakacak olursak şunları söylememiz mümkündür.

Altın İğne Radyofrekans ile Akne Skar Tedavisi: Cilt yüzeyin küçük delikler meydana getirilerek yaranın iyileşme süreci başlatılır. Böylece cildin kendini yenileme mekanizması harekete geçer. Bu yöntem yaklaşık 4 seans sonunda etkisini göstermektedir.
PRP ve Mezoterapi ile Akne Skar Tedavisi: Genellikle yüzeysel sivilce izleri için uygulanan bu yöntem, mikroiğneleme ile yapılmaktadır. Bu sayede 8 seans sonunda etkisini görmek mümkündür.
Kimyasal Peeling ile Akne Skarı Tedavisi: Yüzeysel akne izlerini giderirken siyah noktalarında temizlenmesinde oldukça etkilidir. Tedavi de genellikle salisilik asit ve glikolik asit peeling işlemi uygulanmaktadır.
Bütün bu tedavi yöntemlerinin yanında akne skarı türüne göre tedavi yöntemleri değişkenlik göstermektedir.