Gummy Smile

Gummy smile yani bir diğer ismi ile diş eti gülüşüdür. Genellikle bireyler konuşurken ya da gülme esansında diş etinin normalden daha fazla gözükmesidir. Bu şekilde belli olan dişler normal boyutundan oldukça daha büyük durur. Bu durumda estetik açıdan hiç hoş bir görüntü meydana getirmez. Bireyin hoş gülümsemesini bozarak estetik yaptırılma isteği uyandırır. Bunun için birçok kişi gummy smile tedavisi yaptırır. Bütün bu durumlara bakıldığı zaman gummy smile neden olan birçok etken vardır. Bu etkenlere bakıldığı zaman şunları söylemek mümkün olur.

• Bireyin üst dudağının orantı sahibi olmamasından kaynaklanır,
  • Üst dişlerin düşük sevide olması da etki eder,
  • Üst çene yapısının olması gerekenden sağlıksız şekilde büyüme göstermesi,
  • Üst çenenin dış kısmının gelişiminde farklılık ortaya çıkması,
  • Diş eti hastalıklarının sonucunda ortaya çıkan durum,
  • Bireyin geçirdiği bir hastalığın sonucunda aldığı tedavinin yan etkisi olarak da gummy smile durumu ortaya çıkabilmektedir.

Gummy Smile Tedavileri Nedir?

Gummy smile sahip olan bireyler hem daha rahat konuşmak hem de daha rahat gülebilmek için gummy smile tedavisine ihtiyaç duyar. Bu ihtiyaç doğrultusunda ve duyulan rahatsızlık sonucunda birey belirtileri gördüğü zaman bir sağlık kuruluşuna giderek alanında uzman olan doktorların denetimine geçmelidir. Alanında uzman olan doktorların muayene ve tetkik sonuçlarına göre bireyin sağlık durumu göz önünde bulundurularak tedavi yapılır. Fakat yine bireyin sağlık durumuna göre gummy smile tedavi türü belirlenir. Bu tedavi türlerine bakacaksak şunları söylememiz doğru olacaktır.

Botoks Uygulaması ile Gummy Smile Tedavisi: Belirlenen hat üzerine uygun olan yerlere bir enjeksiyon yardımıyla diş etinin görünme haline müdahale edilir. Yapılan botoks ile gummy smile sorunu ortadan kalkacaktır. Ayrıca gummy smile botoksu’ nun bilinen bir yan etkisi bulunmamaktadır. Bu nedenden kaynaklı birçok kişi tedavi için bu yöntemin tercih edilmesini ister. Bunun yanı sıra işleme başlanmadan önce uygulama yapılacak bölge iyice temizlenerek bölgeye anestezik krem sürülür. Anestezik krem ile uyuşan bölge oluşabilecek herhangi bir ağrıyı hissetmez. Ortalama 10 dk süren bu işlem sonrasında bireyin normal yaşantısına dönmesinde bir sakınca olmaz.

Kuron Boyu Uzatma: Kuron boyu yani diş boyunun uzatılması olarak bilinen bu işlem ile bir çeşit cerrahi müdahale gerektirir. Uygulanan kuron boyu uzatma işleminde birey de bulunan fazla diş eti dokusu çıkarılır. Böylece ön dişlerin, diş eti seviyesi yükseltilerek gülüşe bir anlam katılır. Diş etine verilen orantı ile bütün üst dişler ve ağız çevresi daha naif bir görüntüye kavuşurken gülüş büyük oranda düzelecektir. İşlemin yapıldığı esnada birey bir ağrı ve acı hissetmez.

Bütün bunların sonucunda birey istediği bir gülüşe sahip olurken oldukça dikkat çekici hoş bir yapı elde edilmiş olur.