Koltuk Altı Terlemesi Tedavisi

Koltuk Altı Terlemesi

Çeşitli sebeplerden kaynaklı olan aşırı terleme sorunu koltuk altında da meydana gelebilmektedir. Bu terleme sorunun bir diğer ismi ise hiperhidrozdur. Bireyin yaşadığı stres ve sıkıntılar sonucunda meydana gelen bu sorun bazı hastalıkların sonucunda da ortaya çıkabilir. Bu nedenden kaynaklı bireyin farklı bölgelerinde ortaya aşırı terleme sorunu çıkar. Bu bölgelerden biri de koltuk altıdır. Günlük yaşantıyı ciddi derece de etkileme noktasına gelen koltuk altı terleme sorunu, psikolojik olarak bireyi rahatsız edebilir. Ayrıca çıkan bu aşırı terleme sorunun birçok nedeni vardır. Bu nedenlere bakacak olursak şunları söyleyebiliriz.

• Bireyler genellikle stresten kaynaklı ve hormonal bozukluktan kaynaklı oluşan durumlarda terleme gösterir.
  • Bireyin vücudunda C ve D vitamini eksik ise terlemeyi tetikleyebilir.
  • Daha önce geçirilen rahatsızlık sonucunda uygulanan ilaç tedavisinin yan etkisi de olabilir.
  • Kullanılan zararlı maddeler yani sigara ve alkol gibi ürünlerin yan etkisi olarak da karşımıza terleme sorunu gelir.
  • Eğer birey ilk kez regl olduğu dönemdeyse ve birey menopoz dönemine geçiyorsa bu durum da koltuk altı terleme nedenlerindendir.

Bütün bu durumlara bakıldığı zaman koltuk altı terlemesine neden olan daha birçok etken vardır. Bireyler bu durumdan rahatsız oluyor ve günlük yaşantısını olumsuz etkiliyor ise kesinlikle bir sağlık kuruluşuna giderek alanında uzman olan doktorların gözetimine girmelidir. Alanında uzman olan doktorların gerekli gördüğü muayene ve testlerden geçtikten sonra birey koltuk altı terleme tedavisine alınır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi

Bireylerin aşırı terlemeden oluşan rahatsızlıkların giderilmesi için doktorlar tedavi yöntemlerini kullanır. Uygulanan tedavi yöntemleri ile bireyin aşırı olan koltuk altı terleme sorunu giderilerek bireyin rahat etmesi sağlanır. Ayrıca günlük yaşantıyı etkileyen durumunda ortadan kalkmasını sağlar. Bu terleme sorunu için tedavi yöntemlerine bakacak olursak şunları söyleyebiliriz.

Lazer ile Koltuk Altı Terleme Tedavisi: Terleme, bireylerin vücut ısı dengesini korumak için oldukça önemli bir kavramdır. Lazer ile yapılan koltuk altı terleme tedavisi, ameliyathane ortamında alanında uzman olan doktorların gözetiminde yapılır. Bireye lokal anestezi uygulandıktan sonra koltuk altına yaklaşık 1 cm kadar bir kesi atılır. Kesi atılan bölgeden ter bezlerinin olduğu yere yoğun şekilde lazer ışınları verilir. Bu işlem tamamlandıktan hemen sonra terleme sorunun giderildiği görülür. İşlemden sonra bireyin hastanede kalması gerekmeden günlük yaşantısına devam eder.

Botoks Enjeksiyon ile Koltuk Altı Tedavisi: Terleme tedavisinde genellikle kullanılan yöntemden biri botoks’ tur. Oldukça kısa süren bu işlem terleme olan bölge uyuşturularak deri altına botoks maddesi enjekte edilir. Bu sayede koltuk altı terlemesi azalacaktır.

Bütün bu durumlara bakıldığı zaman koltuk altı terleme tedavileri yapıldığı takdir de terleme sorunu giderilecektir. Koltuk altı terleme tedavisi için bireyler alanında uzman olan doktorların gözetimi altında olmalıdır.