Oksiterapi

Oksiterapi Nedir?

Günümüzde kullanılan birçok cilt bakımı uygulamasında oksiterapi vardır. Okisterapinin içerisinde yoğun şekilde oksijen mevcuttur. Bu saf oksijen bireyin cildine uygulanarak derinlemesine temizlik sağlar. Basınçlı şekilde yapılan oksiterapi işlemi, kan dolaşımını hızlandırırken azalan kolajen miktarını tetikleyerek kolajen üretiminin artmasına yardımcı olur. Artan kolajen miktarı ise cildin yenilenmesine katkı sağlar. Böylece cilt daha parlak, canlı ve genç bir görünüm elde eder. Ayrıca cildin nemlenmesini sağlarken yüz kasları çalışır ve sebum dengesinin orantı da kalmasına yardımcı olur. Verilen basınç ile oksijen deri altına daha kolay ulaşır. Bu durum vitamin, asit ve oksijenin deri altına daha hızlı nüfuz etmesini sağlar. Bunun sonucunda ise olan ödemin ve toksinin vücuttan dışarı atılmasına etki eder.

Ciltte bulunan oksijen miktarı cildin daha rahat nefes almasını sağlar. Bu durumda cildin genç ve dinç bir yapıda olmasına olanak verir. Eğer ciltteki oksijen miktarı düşerse kan dolaşımı da bir o kadar düşecektir. Bu nedenle oksiterapi cilt için oldukça önemli bir işlemdir. Oksijen ne kadar azsa yaşlanma da bir o kadar hızlı olur. Eğer ciltte yeterli miktarda oksijen olursa cilt bir o kadar da taze ve genç durur. Genç ve dinç olan cilt diğer ciltlere oranda daha fazla nefes alır. Zaman içerisinde başlayan yaşlılık izlerinin de giderilmesinde etki göstermektedir. Bütün bu durumlara bakıldığı zaman oksiterapinin sivilce tedavilerinde, medikal cilt bakımında, leke tedavisinde ve oluşan yaşlılık izlerinin giderilmesinde kullanıldığını söylemek mümkündür.

Oksiterapi İşleminin Faydaları Nelerdir?

Basınçlı bir şekilde uygulanan oksiterapi cilde birçok fayda sağlar. Bu faydaların başında ise cildin yenilenmesini ve sağlıklı gözükmesi gelir. Bunların yanı sıra olan oksiterapi faydaları için şunları söylemek mümkündür.

• Kolajen üretiminin artmasını sağlayarak cildin yenilenmesine katkı sağlar. Aynı zaman da cildin daha canlı ve parlak gözükmesine yardımcı olur.
  • Oksiterapi işlemi düzenli uygulandığı takdir de cilt pürüzsüz bir görünüm elde edecektir.
  • Cildin nem miktarı artarken sebum dengesi de orantılı bir hale gelir.
  • Cildin sıkılaşmasına yardım ederken birey daha genç gözükür.
  • Yüz kaslarının sağlıklı çalışmasına yardım eder.

Bütün bu faydalara bakıldığı zaman oksiterapi işleminin daha birçok faydasını saymak mümkündür. Aynı zaman da oksiterapi, bireyin zaman içerisinde aldığı yaşlardan kaynaklı oluşan yaşlılık izlerinin de giderilmesinde etkilidir.

Oksiterapi İşlemi Zararlı Mıdır?

Günümüzde hem kadın bireylerin hem de erkek bireylerin sıkça tercih ettiği oksiterapi işleminin zararlı olup olmadığı merak konusudur. Ayrıca en çok araştırılan sorulardan biri olan oksiterapi işlemi zararlı mıdır? Sorusunun cevabı ise tam aksine oldukça faydalı bir işlemdir. Cildin temizlenmesine ve nefes almasına yardım etmesinden kaynaklı bilinen bir zararı yoktur. İşlemi yaptırmak isteyen bireyler alanında uzman olan doktorlar ile mutlaka görüşmelidir.