Tırnak Hastalıkları

Tırnak Hastalıkları Nedir?

Tırnaklar da meydana gelen herhangi bir sağlık sorunu, bireyin vücudunda olan başka bir sağlık sorunundan kaynaklı meydana gelebilmektedir. El ve ayak tırnaklarında meydana gelen renk değişimi, tırnaklarda oluşan incelme ya da kalınlaşma hali, tırnaklarda olan çökme durumu, beyaz renkli küçük çizgiler oluşması gibi etkiler sonucunda genel sağlık ile ilişkili olduğunu söylemek mümkün olur. Aynı zamanda bu belirtiler iç organların rahatsızlıkları hakkında bilgi vermektedir. Bunların yanı sıra tırnağın sağlıklı uzamasını etkileyen birçok faktör mevcut olarak vardır. Bu faktörlere bakınca bireyin geçirdiği hastalık, kullanılan ve uygulanan ilaç tedavileri, beslenme durumu ve tırnağa alınan darbeler tırnak uzamasını ciddi derece de etkilemektedir. El ve ayak tırnakları yavaş uzadığı için tırnaklar da meydana gelen sorunun giderilmesinde uzun zaman gerekmektedir. Bunun için el ve ayak tırnaklarına temiz ve sağlıklı olacak şekilde bakımını yapmak doğru olacaktır. Böylece tırnak hastalıklarından korunmuş olunur.

Tırnak Hastalıklarının Olma Nedeni Nedir?

Hem kadın bireylerde hem erkek bireylerde tırnak rahatsızlıkları meydana gelmektedir. Bu rahatsızlıklar bireyin vücudunda olan başka bir rahatsızlığı işaret edebilir. Ayrıca birçok sebep tırnak hastalıklarına neden olabilmektedir. Tırnak hastalığına sebep olan etkenlerden herhangi birine sahipseniz kesinlikle bir sağlık kuruluşuna giderek alanında uzman olan doktorların gözetiminde muayene olmalıdır. Aksi takdir de ciddi sorunlar ortaya çıkacaktır. Tırnak hastalıklarına sebep olan belirtilere bakacak olursak şunları söylememiz mümkün olur.

• Tedavi amacı ile uygulanan ilaç tedavisinin yan etkisi,
  • Tırnak yapısında olan şekil bozuklukları, renk değişimi ve oluşan kısa çizgiler,
  • Akciğer rahatsızlığı geçiren kişiler,
  • Tırnak mantarına sahip kişiler de,
  • Enfeksiyon olan bireylerde meydana gelebilmektedir.
  • El ve ayak tırnağında meydana gelen incelme ve kalınlaşma hali,
  • En ufak etkide tırnağın kırılması ve tırnak çevresinde kanama olması,
  • Tırnağın etrafında oluşan ağrı ve acı hissiyle beraber şişkinlik, kızarıklık gibi etkilerin ortaya çıkması.

Bütün bu durumlara bakıldığı zaman tırnak hastalıklarının ortaya çıkmasında birçok sebep olduğunu görürüz. Eğer bu belirtilerden birine sahipseniz ya da tırnak hastalığına sebep olacak hastalık geçirmişseniz alanında uzman olan doktorlar ile görüşmeniz oldukça doğru bir karar olacaktır.

En Çok Rastlanan Tırnak Hastalıkları Nedir?

Tırnaklar, oldukları bölgeden kaynaklı çok fazla etki halinde bulunmaktadır. Bundan kaynaklı olarak dış etkenler ile sıkı bir etkileşimde olduğu için kapıya sıkışma veya bir yerden darbe alma durumu söz konusu olmaktadır. Bu durumlarda oluşan hastalıklar zaman içerisinde giderken bazı durumlarda doktor müdahalesi gerekmektedir. Kısaca oluşan tırnak hastalıklarına bakacak olursak şunları söylememiz mümkün olur.

• Tırnak Batması
  • Tırnak Mantarı
  • Tırnak Kanaması
  • Tırnak Yeme Rahatsızlığı