El ve Avuç İçi Terlemesi Tedavisi

El ve Avuç İçi Terlemesi

Bireylerin en çok kullandığı organlardan biri olan el ve avuç içidir. El ve avuç içinin terleme sorunu birçok soruna yol açarken bu sorunun oluşmasında da birçok neden vardır. Aslında bireyin terlemesi oldukça normal olup vücudun ihtiyacı olan bir durumdur. Bütün bunlara rağmen bireyin yaşadığı stres, sıkıntı ve üzüntü halinin de bu durumu tetiklediğini görürüz. Bunların yanı sıra oluşan el ve avuç içi terleme nedenlerine bakacak olursak şunları söylememiz mümkün olur.

• Genellikle bireyin panik atak, stres, kaygı bozukluğu ve depresyon gibi rahatsızlıkların sonucunda ortaya çıkar.
  • Bireyin kan şekerinin düşmesi, kalp krizi ve tiroit rahatsızlıkların belirtileri olabilir.
  • Genetik faktörlerin etkisinden kaynaklı olabilir.
  • Yeni regl görmeye başlayan bireylerde menopoza girmeye başlayan bireylerde de sıklıkla rastlanan bir rahatsızlıktır.
  • Yaşanılan bazı hastalıkların tedavi edilmesi için uygulanan ilaç tedavisinin yan etkisi olabilir.
  • Bireyin sindirim sisteminde ve metabolizmasında meydana gelen durumların sonucunda oluşabilir.

Bu gibi bütün etkilerin sonucunda el ve avuç içinde aşırı terleme meydana gelir. Bireyler bu durumdan ciddi rahatsızlık duyduğu zaman kesinlikle bir sağlık kuruluşuna giderek alanında uzman olan doktorların muayenesinden geçmelidir. Yapılan muayene ve tetkik sonuçlarına göre bireyin sağlık durumu tedavi için uygun koşullarda ise işlemler yapılır. Aksi halde tedavi işlemlerinin yapılması mümkün değildir.

El ve Avuç İçi Terlemesi Tedavi

El ve avuç içi aşırı terleyen bireyler, bu durumdan rahatsızlık duyduğu için alanında uzman doktorlara giderek tedavi olmak isterler. Tedavi olmak isteyen bireyler, doktorların gerekli gördüğü tetkiklerden geçerek birey için uygun olan tedavi türü belirlenir. Bu duruma göre de uygulamalar yapılır. El ve avuç içi terleme tedavisinde kullanılan tedavi yöntemlerine bakacak olursak şunları söylememiz mümkündür.

Botoks Enjeksiyonuyla El ve Avuç İçi Terleme Tedavisi: El ve avuç içi terleme tedavi yöntemleri arasında sıkça kullanılan botoks uygulaması hem kolay hem de etkili bir sonuç verir. Yaklaşık 20 dk süren botoks işlemi ile etkili sonuç almak mümkündür. İşlem yapılmadan önce işlem yapılacak kesim belirlenerek uyuşma yapılır. Deri altına enjekte edilen botoks bireyin ter bezlerinin çalışma kapasitesi azalır. Böylece terleme durumu oldukça azalacaktır. Yapılan bu tedavi ile birey yaklaşık 7 ay kadar ter bezlerinin daha az çalıştığını görecektir.

İyontoferezle El ve Avuç İçi Terleme Tedavisi: Bu tedavi yönteminde cihaz kullanılarak tedavi işlemi yapılır. Cihaz bireyin cildine elektrik akımı verir. Verilen elektrik ciltte kalınlaşma yaratarak ter çıkışını engeller.

Bütün bu durumlara bakıldığı zaman terleme tedavisi için daha farklı yöntemler de olduğunu görürüz. Bireyler etkili ve sağlıklı bir sonuç almak için alanında uzman olan doktorlar ile görüşülmesi oldukça doğru bir karar olacaktır. Aksi halde terleme sorunu devam eder.