Seboreik Dermatit

Seboreik Dermatit Nedir?

Deri hastalığı olan seboreik dermatit hastalığının bir diğer ismi de egzamadır. Genellikle saç diplerinde, burun çevresinde ve kaç çevresinde meydana gelmektedir. Ayrıca sağlık durumundan kaynaklı bireyin herhangi bir vücut bölgesinde de meydana gelebilmektedir. Seboreik dermatit görüntüsünün rengi oluştuğu vücut bölgesine göre değişmektedir. Hem erkek bireylerde hem kadın bireylerde görülen seboreik dermatit hastalığı en çok bebeklerde olmak üzere üç yaş grubunda görülmektedir. Daha sonraki yıllarda ergenlikten sonra da sıklıkla görülen egzama rahatsızlığı, bireyin sağlık durumuna göre artış veya azalış meydana gelebilmektedir. Ayrıca seboreik dermatit hastalığı erkek bireyler de kadın bireylere oranla daha fazla rastlanılmaktadır. Tam olarak bir nedeni belli olmazken en bilindik etkisi kaşıntıya sebep olmasıdır. Bunun yanı sıra seboreik dermatitin farklı farklı türleri mevcuttur. Bundan kaynaklı tedavi türü de değişkenlik gösterir.

Seboreik Dermatit Belirtileri Nedir?

Bu sağlık belirtileri kişiden kişiye değişiklik gösterir. Çünkü her bireyin sağlık durumu farklılık gösterirken sahip olunan hastalığın ciddiyetine göre de değişkenlik göstermektedir. Bu belirtilere bakacak olursak şunları söylememiz mümkün olur.
  • Saç diplerinde meydana gelen kepeklenme durumu,
  • Deri de yanma hissi ve kızarıklık oluşması,
  • Kuru cilt yüzeyinde pullanma olması ve pulların dökülmesi,
  • Cilt renginde değişiklikler olması,
  • Cilt yüzeyinde sürekli kaşıntı hissi ve kaşıntıdan kaynaklı meydana gelen yanma hissinin oluşması,
  • Deri de kalınlaşma ve su toplanması
Gibi birçok etken egzamaya neden olmaktadır. Bu belirtiler hastalığın oluştuğunu göstermektedir.

Seboreik Dermatit Hastalık Tedavisi

Seboreik dermatit hastalığı bazı durumlarda kendi kendine iyileşme sağlarken bazen dış faktörlerin etki etmesi gerekmektedir. Hastalığın giderilmesi için alanında uzman olan dermatoloji doktoruna giderek belirlenen tedavi türüne düzenli şekilde uyulmalıdır. Fakat tedavinin sonucunda hastalığın tekrar etmeyeceğini kesinlikle söylemek mümkün olmaz. Tedavi sonucunda seboreik dermatit belirtileri azaltılmış veya tamamen giderilmiş olur. Bunun için genellikle alanında uzman olan dermatoloji doktorları anti mantar şampuanı ve anti mantar kremi uygulaması ile tedavi işlemini yapmaktadır. Bu tedavi türünde kullanılan ilaçlar reçeteli ve reçetesiz olarak iki ayrı şekilde vardır. İlaçlar için lokal metranidazol, vitamin D3 analogları ve lokal steroid olarak saymak mümkündür. Ayrıca bu tedavi türünden farklı olarak fototerapi tedavi türünü de söylemek mümkün olur. Tedavi işlemi devam ettiği esnada cilt temizliğine önem verilmelidir. Ayrıca bütün bunların yanı sıra tedavi türü için ilk olarak hastalığın ağırlık durumu belirlenir ve seboreik dermatitin olduğu bölgeye göre tedavi şekli belirlenir. Eğer erken teşhis sağlanmış ise rahatsızlığın kısa süre içerisinde giderilmesi mümkün olur.Eğer seboreik dermatit hastalığının belirtileri rastlanmaya başlanmış ise kesinlikle bir sağlık kuruşuna giderek alanında uzman olan doktorlar ile görüşülmelidir. Bunun sonucunda yapılması gereken tedavi türü ve sıklığı belirlenerek tedavi işlemi sağlanır.